close

英文原文

In all the world

there is no one else exactly like me
everything that comes out of me is authentically mine
because I alone choose it
I own everything about me
my body, my feelings, my mouth, my voice, all my actions
whether they be to others or to myself
I own my fantasies, my dreams, my hopes, my fears
I own all my triumphs and successes,all my failuresand mistakes.
Because I own all of me, I can become intimatelyacquainted with me
by so doing I can love me and be friendly with me inall my parts
I know there are aspects about myself that puzzle me,
and other aspects that I do not know
but as long as I am friendly and loving to myself,
I can courageously and hopefully look for solutions tothe puzzles
and for ways to find out more about me
However I look and sound, whatever I say and do,
and whatever I think and feel at a given moment intime is authentically me
If later some parts of how I looked, sounded, thoughtand felt turned out to be unfitting,
I can discard thatwhich I feel is unfitting, keep the rest,
and inventsomething new for that which I discarded
I can see, hear, feel, think, say, and do.
I have the tools to survive, to be close to others, to be productive,
and to make sense and order out of the world ofpeople and things outside of me
I own me, and therefore I can engineer me
I am me

and I am okay


簡體翻譯

在这世界上
没有一个人完全似我
所以,一切自我而出的,都真切地属于我
只因做出这选择的,唯我无他

我拥有关于我的一切
我的身体、感受、嘴巴、声音,我所有的行为,
无论它们指向他人或是自己
我拥有我所有的幻想、美梦、希冀,以及恐惧
我拥有我人生中所有的辉煌与失意
因为我拥有全部的我,我能够与自己成为最亲密的老友
如此,我亦能够爱我自己,与每一个部分的自己友善相处

我知道,我并不是完全的认识每一个方面的自己,
甚至对某些方面不甚了解
然而,只要我友爱地对待自己
我便有勇气和信心去探寻那些未解之处
并了解更多关于自己

无论我的外表和声音,无论我所说所行
无论我所见所感、所言所想、所作所为都是真实的我
以后当我回想起来,如果当时有些所想所感、所作所为变得不合时宜
我亦能够有所取舍
并且创造出新的来取代那些被舍弃的

我能够观察、听闻、感受、思考、言语,以及行动
我总是有办法能够让自己活下去、与人联结、有所作为
以及在我之外的人、事之中找到秩序与意义
我拥有我自己,因此我可以掌控我自己的人生

我,就是我自己

而且,我,很好。


出處《我是我(I am Me)》維吉尼亞·薩提亞


Best wish ~
———————————
許彩婕 人生忘憂草
https://linktr.ee/arena0723

ღ 預約制 私訊IG:@arena0723 
✿ 塔羅 占卜催眠教練 ➿❀ 
希塔療癒 / 靈氣Reiki / 私人教練 
YouTube 頻道:ღ 許彩婕 人生忘憂草

arrow
arrow

    許彩婕Arena 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()